Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Router+openwrt=stacja pogodowa
12.01.2014, 12:15 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2014 12:15 przez r_afaello.)
Post: #1
Router+openwrt=stacja pogodowa
Witam.
W domu zrobiłem sobie stację pogodową (jestem zupełnym amatorem a z elektroniki noga).
Na routerze z wgranym gargoyle poprzez digitemp odczytuję temperaturę i robię wykres.
Mam dla kolegi zrobić takie urządzenie ale chciałbym pominąć kilka elementów które zrobiłem u siebie.
Mam tak:
router >aktywny hub usb >konwerter usb/rs232>zlutowany adapter z rs232/1wire i przewodem do czujników DS18B20(4 szt - w odległosć max 10m od centralki).

a chciałbym tak

router >aktywny hub usb >Przejściówka USB->1-wire > i przewodem do czujników DS18B20 (15 szt w odległosci max 30m od centralki).

Czyli mniej elementów i kabli.
Wyczytałem na Pańskiej stronie że (jesli dobrze zrozumiałem) mozna użyć adaptera MP00202.
Napisałem maila (bo ceny nie znalazłem na stronce) do producenta.
Pytałem jako zupełny laik :

- Czy wspomniany moduł będzie pracował z openwrt/gargoyle (digitemp)?

- Czy bez problemu obsłuży taką ilość czujników?

- Czy w razie potrzeby moze też podawać dodatkowe zasilanie na czuniki (czytałem ze przy większych odległościach do czujnika lepiej podac napięcie na 1 z nurzek ds18b20 -czy to prawda?)?


Niestety otrzymana odpowiedź była niezadowalająca:

Nie zajmujemy się oprogramowaniem więc we sprawie openwrt/gargoyle nie pomogę.
Układ jest kompatybilny z DS9097U.
Troche odpowiedzi znajdzie Pan w dokumentacji - pisze tam wyrażnie jakie napięcie jest wyprowadzone.

PS. Nasze moduły przeznaczone są dla elektroników.


Tak więc dalej nic nie wiem.
Byłbym wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości i naprowadzenie w temacie

Pozdrawiam
Rafał
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12.01.2014, 12:41
Post: #2
RE: Router+openwrt=stacja pogodowa